چاپ این خبر
کد خبر : 28165
۲:۰۰ ب.ظ - شنبه ۱۳۹۳/۱۱/۴

سخنرانی دانش آموز خوانساری در مجلس دانش آموزی

رئیس شورای دانش آموزی استان اصفهان در مراسم افتتاحیه هفتمین مجلس دانش آموزی کشور گفت: آموزش و پرورش برای تغییر به کمک همه جانبه دولت نیاز دارد.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرستان خوانسارچشمه سار به نقل از خوانسارنیوز، رئیس خوانساری شورای دانش آموزی استان در افتتاحیه هفتمین دوره مجلس دانش آموزی کشور که یکشنبه گذشته در تهران برگزار شد، در حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی وی به ایراد سخنانی در رابطه با آموزش و پرورش پرداخت که خلاصه ای از آن در برخی از رسانه های عمومی کشور نیز بازتاب داشته است.

پیشنهاد تشکیل مجلس دانش آموزی با حضور نمایندگان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد
به گزارش ایسنا، محمدرضا علوی دانش‌آموز نماینده استان اصفهان با بیان اینکه انتظار داشتیم رییس جمهور در این مراسم حضور پیدا کند، ابراز امیدواری کرد دلایل نیامدن رییس جمهور به مجلس دانش‌آموزی موجه باشد.

وی خطاب به رییس جمهور گفت: آموزش و پرورش مستقیما با بیش از ۱۵ درصد جمعیت ایران ارتباط مستقیم دارد و اصلاح این نهاد، اصلاح کشور است. شیوه نگرش و رویکرد دولت باید نسبت به آموزش و پرورش تغییر کند. آموزش و پرورش یک وزارتخانه تولیدکننده بودجه نیست و مصرف‌کننده آن است. نیازمند آن هستیم تا منابع مالی قبل از اجرای هر برنامه تامین شود.

این نماینده استان اصفهان افزود: آموزش و پرورش برای تغییر به کمک همه جانبه دولت نیاز دارد. رییس جمهور بارها اعلام کرده که علم باید همگانی باشد و تا پیوسته و کاربردی نشوند، کاربرد لازم را نخواهند داشت.

وی در ادامه پیشنهاد کرد تا مجلس دانش‌آموزی با حضور اعضای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد تشکیل شود که یک ابتکار سیاسی است.
علوی به مشکلات نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌ها هنوز هم با کمبود دبیر کارآمد روبه‌رو هستیم. از شما می‌خواهیم استخدام در آموزش وپرورش را منطقه‌ای کنید تا جذب براساس نیاز هر منطقه انجام شود.

این نماینده هفتمین مجلس دانش‌آموزی به طرح سرباز معلم آموزش و پرورش نیز انتقاد وارد کرد و گفت: سربازها در سال اول تجربه‌اندوزی می‌کنند و تا قرار است این تجربیات را منتقل کنند، دوره سربازی‌شان تمام می‌شود.

alavi-2

کمبود معلم کارآمد در شهرستان‌ها
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید محمدرضا علوی نماینده استان اصفهان نیز طی سخنانی گفت: تصور می‌کردیم، رئیس جمهور در این برنامه حضور یابد اما به دلایل خاصی که احتمالا موجه بود،‌نیامدند. رویکرد دولت نسبت به آموزش‌وپرورش باید تغییر بزرگی کند و نظام آموزش‌وپرورش برای این تغییر نیاز به همکاری همه جانبه دولت دارد. شیوه تدریس در مدارس به گونه‌ای است که حافظه محوری را ترویج داده و علم را به صورت کاربردی به دانش‌آموزان منتقل نمی‌کنند.

تاسیس مجلس دانش‌آموزی کشورهای عضو عدم تعهد و صدور منطق دموکراسی ایران به جهان از این طریق و نظارت بر استانداردسازی مدارس و آموزش و پرورش در کشورهای عضو عدم تعهد از جمله درخواست‌های این دانش‌آموز از رئیس جمهور بود.

نماینده دانش‌آموزان استان اصفهان در هفتمین مجلس دانش‌آموزی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اجازه استخدام به مناطق را نمی‌دهد، افزود: در سطح شهرستان‌ها و مناطق با مشکل کمبود دبیر کارآمد مواجه هستیم. وقتی دبیر نتواند دانش‌آموز را به لحاظ علمی ارضاء کند، دانش‌آموز دچار افت تحصیلی می‌شود.بنابراین بهتر است تا استخدام در آموزش‌وپرورش منطقه‌ای شود همچنین نیروهای موفق در تدریس را به ادارات منتقل می‌کنند که این باعث آسیب به دانش‌آموزان می‌شود.

alavi

آموزش و پرورش ۹ میلیونی سوئد به اندازه ایران بودجه دارد

خبرگزاری آنا (دانشگاه ازاد اسلامی) نوشت: محمدرضا علوی نماینده اصفهان، در جایگاه ناطقان قرار گرفت تا نطق خود را آغاز کند.
وی در ابتدای صحبت‌ها عنوان کرد: من صحبت‌هایم را خطاب به رئیس جمهوری تنظیم کرده‌ام اما ایشان در این مراسم حضور پیدا نکردند و من امیدوارم دلایل نیامدن رئیس جمهوری موجه بوده باشد.

نماینده اصفهان در خطابیه خود اظهار کرد: همگان باید بدانند که وزارت خانه آموزش و پرورش یک نهاد مصرف کننده است و نه یک نهاد تولید کننده و این در حالی است که بودجه آموزش و پرورش ایران که ۱۳ میلیون دانش آموز دارد به اندازه بودجه آموزش و پرورش جمعیت ۹ میلیونی کشور سوئد است.

وی با مفید خواندن طرح سرباز معلم بیان کرد: این طرح مفید است اما سرباز معلمان پس از گذراندن یک سال از خدمت و به دست آوردن تجربه در سال دوم خدمت خود دوره تدریسشان تمام می‌شود و دانش‌آموز به شدت آسیب می‌بیند.

سیدمحمدرضا علوی، دانش آموز سال دوم دبیرستان دکتر علی شریعتی خوانسار، هم اینک رئیس شورای دانش آموزی استان اصفهان می باشد.

اضافه کردن دیدگاه جدید

جدیدترین ها