چاپ این خبر
کد خبر : 80056
۹:۲۴ ب.ظ - جمعه ۱۳۹۶/۰۸/۵
در حسینیه دو راه خوانسار مطرح شد؛

شاخصه انسان دین دار حق جویی و حق طلبی است

خادمی گفت: برخی از ما حق را درمی یابیم و می شناسیم اما آن را قبول نمی کنیم و برای همین نیز در سفینه النجات امام حسین (ع) قرار نمی گیریم.

به گزارش پایگاه خبری چشمه سار، کارشناس مذهبی در مراسمی که در حسینیه دو راه خوانسار برگزار شد با اشاره به ابعاد گسترده بندگی در اهل بیت علیهم السلام اظهار کرد: انسان با حضور در مجالسروضه، سخنرانی ها و مطالعه درباره این ذوات مقدس درمی یابد که اختیار کائنات به دست این خانواده است، هم چنان که امام آیینه تمام نمای صفات خداوند است.

وی افزود: خداوند اختیار تمام عالم را به این خاندان داده است و با یک عنایت بسیاری از امور غیرعادی را رقم می زنند و نمونه های این موضوع را در تاریخ بسیار بیان کرده اند.

مهدی خادمی با بیان ماجرای نحوه پیوستن وهب نصرانی و خانواده اش به قافله سیدالشهدا (ع) گفت: وهب حق را دید و به دنبال آن رفت و چنین معرفت و مرامی دین و مذهب نمی شناسد و هر کس که مرام و آیین امیرمومنان (ع) و این خاندان را دریابد به سمت آن کشیده می شود.

وی اضافه کرد: وهب نصرانی و مادر و همسرش معجزه امام را در جوشاندن آب از کنار خیمه شان دیدند و در پی امام حسین (ع) آمدند تا این که در شب هشتم محرم به کاروان امام (ع) رسیدند، یعنی زمانی که یک روز است آب به روی امام (ع) و اهلش بسته شده و امام (ع) آبی برای تعارف به وهب و خانواده اش ندارد.

خطیب با اشاره به رسم عرب در پذیرایی از مهمان در بدو ورودش با آب افزود: امامی که به اذن خداوند و با اشاره نوک نیزه اش در بیابان خشکیده آب از زمین جوشاند، همین امام اکنون اجازه این کار را برای اهل و فرزندانش ندارد و این همان اوج بندگی سیدالشهدا (ع) است.

وی با تاکید بر اوج مصائب اهل بیت سیدالشهدا (ع) در شام و هتک آبرو خاندان پیامبر (ص) در این شهر تصریح کرد: برخی از ما حق را درمی یابیم و می شناسیم اما آن را قبول نمی کنیم و برای همین نیز در سفینه النجات امام حسین (ع) قرار نمی گیریم.

وی افزود: عمر سعد برای تمام کردن کار سیدالشهدا (ع) طبیبی مسیحی را که امام (ع) را نمی شناخت به سمت گودال قتلگاه روانه کرد، اما همین مسیحی وقتی امام (ع) را شناخت و متوجه شد فرزند رسول خدا (ص) است و حق با او است، از گودال به سمت عمر سعد بازگشت و او را لعن کرد و از شهدای کربلا شد.

خادم حق جویی و حق طلبی را شاخصه انسان دین دار دانست و ادامه داد: در این مکتب انسان هایی چون مسلم به عقیل تربیت شده اند که کشتن قاتل سیدالشهدا (ع) را در خانه هانی حق نمی داند و این را از خانواده ای آموخته که برای احقاق حق معجزه می کنند و برای احقاق حق دیگری از انجام اعجاز خودداری می کنند.

وی با اشاره به معجزه سه ساله سیدالشهدا (ع) در داستان سیدابراهیم دمشقی گفت: در این واقعه که ۱۵۰ سال پیش رخ داده است سید ابراهیم دمشقی و هر سه دختر وی در خواب سه ساله سیدالشهدا (ع) را می بینند که از افتادن آب بین لحد و قبر شریفشان به آنها خبر می دهد و از سید ابراهیم می خواهد که قبرمبارکشان را تعمیر کند.

وی افزود: سیدابراهیم پس از شور و مشورت با بزرگان و علما شروع به مرمت قبر مطهر می کند اما هیچ فردی به غیر از سید ابراهیم امکان بازکردن و شکافتن قبر را نمی یابد.

این خطیب با بیان اهمیت طهارت و پاکی در این خاندان گفت: زمانی که سیدابراهیم قبر شریف آن حضرت را شکافت آب به داخل قبر افتاده بود و باید بدن مطهر حضرت را از قبر شریفشان بیرون می آورند، لذا سیدابراهیم کفن تازه آن دردانه را سه روز به اعجاز آن حضرت بر سر دست گرفت و در این سه روز جز برای نماز بدن را به روی زمین نگذاشت تا قبر شریف آن حضرت آماده شد.

وی تاکید کرد: ما الگوی دیگری جز این خاندان و خانواده نمی خواهیم و از درب این خانه به جای دیگری نمی رویم و باید بدانیم که نوامیس سیدالشهدا (ع) کتک خوردند تا زنان ما عزت و زنانگی خود را به ارزانی نفروشند.

انتهای پیام/ ف .احمدی

اضافه کردن دیدگاه جدید

جدیدترین ها